Laksefiske

Laksefiske смотреть последние обновления за сегодня на .

Laksefiske Rauma 2022

9830
00:23:17
14.07.2022

Vi hadde æren av å besøke vakre Romsdalen, nærmere bestemt Rauma i år. Det var veldig spesielt å komme til ett vassdrag som har vært stengt over så lang tid, og desto mer gledelig var det da vi opplevde ett så godt fiske som vi gjorde! Som alltid tar vi gjerne imot både positive og negative tilbakemeldinger på små og store ting, og følg oss gjerne videre på vår instagramkonto 🤍triple_snakeroll_flyfishing

Heftig laksefiske med enhåndsstang i ei lita elv - Utmarka S02E10

5274
107
00:06:09
03.08.2022

Når jeg kom hjem til Nordland var jeg snar med å komme i gang med laksefiske. Jeg har alltid vært nysgjerrig på laksefiske med enhånds fluestang. Jeg tok derfor meg en tur til ei lita lakseelv jeg har vært nysgjerrig på en stund, med nettopp, ei enhånds fluestang. Ønsker du å se mer i fra "Utmarka", sjekk ut disse linkene! Abonnere på kanalen: 🤍 "Utmarka" på Instagram: 🤍 "Utmarka" på Facebook: 🤍 #utmarka Musikk av Magnus Skotte Nørsteng.

Laksefiske i Orkla

5329
00:16:08
06.07.2022

Tre personer på tur i Orkla som aldri før hadde fisket etter laks. Det ble grilling, synsing, flom, kaffedrikking, nye erfaringer, og det ble laks. - Musikk: Song: INOSSI - Infinite Music provided by Vlog No Copyright Music. Creative Commons - Attribution 3.0 Unported Video Link: 🤍 Song: Gotta Find Out Artist: Silent Partner Silent Partner on Youtube: 🤍 Song: Snowy Peaks pt I Artist: Chris Haugen Audio Library

Laksefiske i Tysseelva, Samnanger

3068
00:35:13
21.08.2022

Bli med meg og min svoger på laksefiske i Tysseelva i Samnanger kommune. En sovende kjempe innen laksefiske. Før var det magisk fiske her hvor det kom fiskere langveisfra for å fiske. Jeg husker enda laksen på 8-9 kg jeg mistet som guttunge. Halvveis oppi håven. Oppdrett og kraftproduksjon må nok ta store deler av hovedskylda. Det jobbes med å bygge opp ny laksestamme men fremdriften i dette og om det fortsatt pågår er uvisst fra min side.

Laksefiske Drammenselva oktober 2022

2271
00:17:37
17.10.2022

Film fra laksefiske i Drammenselva, Hellefossen, Hokksund, i den utvidede perioden av laksefisket i elva. ► FOLLOW ME ON INSTAGRAM AND TikTok! • TikTok - 🤍 • Instagram - 🤍 #laks #salmon #sportsfiske #fiske #natur #elv #hokksund #hellefossen #drammenselva

Laksefiske i Storelva, Indre Arna - 2022

3225
00:21:35
26.08.2022

Bli med meg og min svoger på laksefiske i Storelva, Indre Arna. Storelva, også kalt Arnaelva, munner ut i Arnavågen ved Øyrane Torg i Indre Arna. Den er Bergens eneste lakseelv. Det er ikke uvanlig å ta laks på 10-15 kg her. I 2009 ble en ny laksetrapp åpnet, noe som forlenget laksens vandremulighet med 3000 meter i elven. Vannføringen kommer fra Haukelandsvatnet, og fra Gullfjellet via Skåldalselva fra Osavatnet, og fra Reppadalen og noen mindre tilløp. Arna Sportsfiskarlag ble stiftet i 1985 av entusiaster som ønsket å reetablere laksestammen i Storelva i Arna. Laget driver med kultivering og tilrettelegging for fiske langs hele den lakseførende strekningen i elva som nå er blitt 4,8 km etter at vi fikk etablert laksetrapp i 2009. Storelva er det eneste lakseførende vassdrag i Bergen kommune. Arna Sportsfiskarlag har eget klekkeri og setter hvert år ut over 75000 yngel i vassdraget. Arna Sportsfiskarlag har i dag ca. 150 medlemmer og er tilsluttet Norges Jeger og Fiskerforbund. Generell beskrivelse av fiske. Siden 1985 har Arna Sportsfiskarlag disponert og kultivert den 1,8 km lakseførende delen av Storelva i Indre Arna. Elva er smal og fiskes stort sett fra en side, og elvebredden er svært godt opparbeidet og tilrettelagt. I 2009 ble der anlagt laksetrapp ved Lilandsfossen, og Sportsfiskerlaget disponerer det meste av den nye 3 km lakseførende delen som åpnet for fiske i 2013. Over 500 fisk gikk gjennom trappen i 2012. I 2016 ble det totalt landet 2,757kg fisk. Største laks var på 13.8 kg.

Mitt lakseparadis - laksefiske i Orkla

296
00:18:49
12.06.2020

De fleste av landets elver er nå åpne, og det som for mange er årets store høydepunkt er i gang for fullt: Laksesesongen! Laksefiske i elv er en vitenskap, og det finnes omtrent like mange vitenskapfolk med egne fasiter som det finnes fiskere langs breddene. Å få en råsterk og potensielt kjempestor fisk på fastende gytevandring til å bite på en krok helt på målstreken av løpet er slett ikke bare enkelt, men det går an. Og så mange som 100 000 nordmenn betaler hvert eneste år gode penger for å prøve. I episode 12 av Fiskeskolen er John Ivar Askevold og Endre Hopland på jakt etter sølvtøy i en av de mange lakseførende elvene nord i Vestland fylke. Utstyrt med Lawson-stenger, DAM-sneller, levende mark og et utvalg av Søvik-sluker og Prey-wobblere, er det duket for en skikkelig maratonøkt ved elvebredden. Her bør det være mange gode tips å ta med seg for både ferskinger og erfarne fiskere. Og husk at dersom du selv vil ut og prøve deg på laksefiske i elv, må du både betale fiskeravgift og kjøpe fiskekort lokalt.

Axel (6 år) laksefiske i Stjørdalselva sommeren 2022

141
00:21:41
21.06.2021

Året 2020. Spesielt på mange måter og i tillegg en større vårflom som endret mange lakseplasser i Lakselva. Dette er min største laks i Lakselva til nå. For øvrig min største laks noensinne per idag og en opplevelse for livet, rett og slett! Denne laksen landet jeg og min kompis to fiskeplasser lengre ned. Jeg forsøkte iherdig å holde den igjen fra å gå utfor kanten, men måtte til slutt gi tapt for hannfisken. Da var det bare å løpe etter. PS! Vær obs for høye lyder når man innser at fisken endelig er berget :) :) :) - The year 2020. Especially in many ways and in addition a major spring flood that changed many salmon places in Lakselva. This is my biggest salmon in Lakselva so far. By the way, my biggest salmon ever today and an experience of a lifetime, simply! This salmon, my friend and I landed two fishing spots further down. I tried hard to keep it from going off the edge, but eventually had to give up for the male fish. Then it was just to run after. PS! Beware of loud noises when you realize that the fish has finally been rescued :) :) :)

Laksefiske med Geirangerwobbleren, salmonfishing Geiranger #Geirangerwobbleren handmade wobbler

3100
00:07:02
19.09.2022

Geirangerwobbleren er håndlagde wobblere for fiske etter laks og ørret. Denne filmen viser og forklarer litt om produksjon av wobblerane mine, og effektiviteten :) Home made fishinglures, "Geirangerwobbleren".

Laksefiske i Aklestad-sona i Bondalselva, Sæbø på Sunnmøre.

2204
00:15:44
06.11.2022

Gode fiskeminner fra ei typisk sunnmørselv i naturskjønne omgivelser og under varierende forhold.

Atlantic salmon fishing/laksefiske, Maalselva, Norway 2015

16972
00:06:32
08.12.2015

Check out this video film I made with Jeppe Søgaard Nielsen while up in northern Norway this summer. Great fly fishing river with a lot of potential for big salmon. We had tough conditions with unseasonably high and cold water, but I really feel that we captured the awesomeness of this beautiful place! Charles Ritz and the other salmon anglers from the past came here for a good reason! The river is in good shape, unregulated, with a healthy run of msw salmon, remains to see what next season will bring. More fly fishing images and videos here: 🤍flyfish-jandelaporte.com

Laksefiske siste 2 dagene av sesongen

310
00:10:55
25.07.2020

Nettbutikk: 🤍 Facebook: 🤍 Instagram: 🤍 Hei! Nå er det endelig klart for laksefilm. Jeg og Stian tok turen for å prøve lykken i ei lita elv. Det ble rett og slett meget actionfylt, med en god del laks som bet på marken. Skikkelig kult med min første laksefangst på 15 år, dette ga virkelig mersmak! Som alltid veldig hyggelig på tur med Stian. Kjernekar som virkelig kan sakene sine på fiskefronten Husk å abonnere på kanalen, så ses vi om ikke lenge!

Laksefiske i Målselva, Rekordlaks på 23 kg tatt 25. juni 2018

29277
00:02:40
28.06.2018

Alf Oddvar Kjelbotn fra Harstad lander rekordfisk i Målselva: 23 kg 135cm tatt på flue!! 50 pounder record-salmon caught by fly-fishing...

Aktion på laksefiske I Repparfjordelva. Laks 4 kg Action when fishing salmon.

3852

223
00:23:33
02.08.2021

I denne filmen er vi med kjentmann Tor Arne Kvam i Orkla. Vi besøker 3 ulike vald i løpet av en dag, og Tor Arne går gjennom oppsett for mark- og spinnerfiske i store elver. OPPDATERING: Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger på filmen! Det setter vi stor pris på! Det er veldig mange som ønsker å vite hvor disse spinnerne kan kjøpes. Tor Arne lager disse selv og det er mulig å kjøpe disse ved å kontakte Tor Arne Kvam på PM via Facebook. Skitt fiske! :)

Fluefiske, laksefiske i Steinfossen Altaelva juli 2022

2161
00:03:01
24.07.2022

Da ble det fluefiske-tur Altaelva iår igjen! Denne gang var destinasjon Steinfossen, to døgn 16-18 juli 2022. Det ble en fantastisk tur, med 1x Romsdal og 3x Johansen! 3 laks på 10kg 1 laks på 7kg, 2 grills og 1 SØ. #laksefiske #fluefiske #flyfishing #Altaelva #lax #båt #river #northernnorway #visitalta #alta

Laksefiske / Salmonfishing i Frafjord, Rogaland

27562
323
00:27:05
29.07.2020

Hei! Jeg hadde bestemt meg for å prøve noen elver i Rogaland i år. Har tenkt på det flere år egentlig, men i år ble tanker til handling. Både Årdal og Frafjord så ut til å være elver som kunne by på fin natur, noe som er det viktigste for meg når jeg skal legge opp en "lengre" laksefiske tur. Etter å ha startet sesongen sammen med Stian i Årdalselva tidlig på sesongen, og etter å ha landet årets første laks hjemme i Tovdalselva (se egen film) var turen kommet til Frafjord. Vel fremme kunne jeg konstatere at elva levde opp til de forventninger jeg hadde, etter å ha sett på bilder fra elva. Frafjordelva er en perle av en elv, men noe "bonanza" fiske opplevde jeg ikke. Det var mange fiskere, men få fisk på land de dagene jeg var der. Derimot ble jeg helt satt ut av alle de fantastiske naturopplevelsene. Fjellene, den glassklare elva, fossefall, tåken som hang dypt ned langs fjellsidene, dyrelivet etc. Ikke minst var kjøreturen over utrolig fin. De siste milene over setesdalen satte seg i minnet som en av, om ikke den flotteste sjarmøretappen inn mot en Lakseelv. Så til filmen da: Jeg hadde iløpet av dagene der mest regnbyger og overskyet vær, så jeg prøvde holde filmen nede på et litt melankolskt og majestetiskt nivå, med innslag av små-munter stemning når fisken beit, akkurat slik det var. Jeg kunne sikkert giret opp stemningen litt for dere som ser på med mer energisk musikk, men nå var ikke planen med denne filmen og gjøre Frafjord i regn å tåke til noe annet en det det var. Frafjord i regn å tåke var litt melankolskt, og majestetiskt. Bildene derfra utøver ikke rettferdighet mot plassen, det var noe helt annet å være der, en å sitte å se på video av det samme jeg opplevde. Derfor syns jeg det er på sin plass med litt musikk som kan forsterke bildene, og dertil kansje gi dere et bedre bilde av hva jeg opplevde ved å være der. Melankolskt og majestetisk til tross, på slutten av filmen har jeg lagt inn litt bonusklipp fra vår (takk for turen Kim & Øyvind) første tur til Frafjord, en tur uten fisk, men plenty med godt vær å godstemning fra elva. Kanskje dere avslutter med et smil om munnen allikevel ;) Håper dere liker innholdet og kan drømme dere litt bort, selv har jeg forsvunnet bort i de gode minnene derfra flere ganger allerede. David

Laksefiske 2021 | Enhånds fluefiske etter laks

3833
00:18:30
29.04.2022

Juni er forbi og en treg sesongstart gjør at skuldrene henger høyere en øretippene for gutta i Team Sixpence og bart. Bartevoksen pakkes og drastiske tak må til for å få hull på byllen... en tur i smålakselva _ Takk til våre samarbeidspartnere!

Finn-Erik kjører storlaks - Stordalselva juni 2022

8333
00:27:06
19.05.2022

Tor Arne tar en nøye gjennomgang av fiskeutstyr og knuter. Vi har fått mange spørsmål om dette fra dere seere, og tenkte at dette kunne passe fint som del 3 av serien. Her kommer også link til gode filmer som viser noen av knutene vi går gjennom: 🤍 🤍

Metli; Laksefiske i Orkla. Salmon fishing in Orkla.

35457

505
00:11:53
25.10.2013

Instagram: 🤍netelandproduction 🤍netemann I 1997 ble Lærdalselven stengt for laksefiske. 17 år seinere skal elven gjenåpnes. Neteland brødrene er på plass på ERI fra 15 - 19 juni 2013. I do NOT own thees songs. All rights belong to its rightful owner/owner's. No copyright infringement intended. For entertainment purposes only.

Laksefiske i Suldalsslågen.

00:05:01
25.11.2022

I 1988 var jeg på Laksefiske i Suldalslågen med Helge Hermansen, Lars Børve og Oddvar Bjørnarå. Vi besøker Sand og ser fossen og laks bakom monteret . Vi ser bilde av den største laks som er tatt på 34 kg

Laksefiske / Salmonfishing i Tovdalselva, Ep.1 - Teinefoss

12103
157
00:11:17
16.07.2020

Tovdalselva! En elv jeg for endel år tilbake forelsket meg så brått i! Hvorfor? Først og fremst er elva en av få gjenværende uregulerte elver i mitt nærområde. Elva er så lang, vill og vakker, områder av elva er uten bebyggelse. Pakket inn i norsk granskog og stor grov stein gir elva meg en sånn "ur" følelse, en reise flere hundre år tilbake i tid. Jeg liker best de øvre deler av elva som er over Boenfossen, og det er også disse områdene jeg vil ta for meg i denne serien om Tovdalselva. Tanken er ikke å lage en dokumentar hvor all faktainformasjon skal med, men å vise frem elva når jeg reiser rundt i de forskjellige sonene. Dere får være med når jeg reiser til deler av elva hvor jeg aldri har vært og prøver lese kulper, fosser å stryk. Og kansje blir det noen lakser også. Først ut nå kommer Teinefossen, som er en flott foss som møter deg langs veien på ferden oppover elva. Teinefossen var også mitt første møte med elva for mange år siden, da jeg gikk en skogstur der med en venn som studerte i området. Sånn sett syns jeg også det passer at Teinefossen blir den første episoden. Jeg har i mange år bodd så nærme denne viltre elva, uten å vite om laksefisket der. Og det er for meg ganske utrolig, at jeg her på sørlandet, har hatt et så flott uregulert vassdrag som Tovdalselva rett i nærheten. Jeg filmer alt dette alene. For å få til dette brukes mye forskjellige kameraer av både god og dårlig kvalitet. Noen som tåler vann men filmer dårligere, andre som er lyssterke men er lite glad i regn, etc. Dere skjønner tegninga. Dere får derfor unnskylde at kvaliteten på filmen deretter kan variere endel. Mvh David, fiskefilm.

Laksefiske i Orkla - Total nybegynner!

2368
00:11:43
24.08.2022

Jørgen og jeg reiser ut på nye eventyr. Vi prøver laksefiske for første gang med tohåndsstang. Hvordan skal man angripe dette? Hvorfor i all verden kom vi på at vi skulle reise på noe slikt? Bli med oss på tur til vakre Orkla. INSTAGRAM: 🤍Nansen_bamsen WEBSITE: 🤍norwegianwilderness.com FACEBOOK: 🤍 Utstyr kan kjøpes på: 🤍 I denne filmen brukte vi tohåndsstenger fra Guideline: 🤍

Salmon fishing in Northern Norway | Artic Circle | Laksefiske Beiarelva | August 2019

3899
00:05:02
26.11.2019

Recap week of an amazing week up north in the artic circle. One of the best most beautiful weeks, just you and the river taking your time hunting down the big one. Enjoy! If you LIKED the Video please consider subscribing and help grow my channel :) Subscribe: 🤍 Music: Epidemic sound 🤍 Instagram: 🤍 See you in the next one!

Fisketips på lav vannføring og sky laks med Jan Erik Granbo

11537
00:13:33
21.07.2021

Jan Erik kommer med noen tips til fiske på lav vannføring og sky laks med enhånds fluestang.

Laksefiske / Salmon fishing i Surna - Norway - 2022 - turmedlars.no

1552
00:11:34
09.08.2022

#turmedlars #deltur #fluefiske #flyfishing #surna #norway #norwegiannatur #villmark #fiske #laksefiske #salmonfishing Laksefiske / Salmon fishing i Surna - Norway - 2022 - turmedlars.no Follow me on #turmedlars at turmedlars.no Facebook 🤍 Instagram 🤍 Twitter 🤍 Youtube 🤍 Laksefiske i Surna - 2022

Laksefiske / Salmonfishing Lærdal 2014 Neteland Production HD

174358
492
00:13:53
07.09.2014

Fra og med juli 2014 er vi er stolte medlemer av ArcticsSilver teamet. 🤍arcticsilver.no Som i 2013 hadde vi tre dager på ERI gard i Lærdalselvi fra 15-17juni! Etter 2013 hadde vi store forventninger, og målet med turen var å komme i kontakt med en av de virkelig store laksen som går i Lærdalselvi.. Og det gjorde vi....... Som alltid leverte lærdal mye action og mye fisk.,, I do NOT own thees songs. All rights belong to its rightful owner/owner's. No copyright infringement intended. For entertainment purposes only. Music: Lindsey stirling - Elements / Shadow Bad Style - Time Back (remix)

Laksefiske i Åfjord

1842
00:03:30
11.07.2022

Kjørte laks i 15 minutter hvor den tilslutt vant kampen.

Laksefiske Suldalslågen 2014 Neteland Production HD

21198
102
00:05:22
07.10.2015

En kort oppsummering av vår helgetur i Suldalslågen August 2014.

Sokndalselva, Laksefiske 2018 med Steffen Berntsen

1744
00:04:47
16.06.2022

Ei elv full av laks, klar til å bli tatt på stang. Gaute Grøtta Grav har med seg profesjonell roer utpå elva for å virkelig sikre storlaksen. Elva leverer napp på napp, men blir det fangst på land? Se flere videoer på kanalen vår, og sjekk også 🤍ferieperler.com med Gaute Grøtta Grav og Cathrine Montero Moen. Følg oss gjerne på Instagram: 🤍gautegg 🤍cathrinemontero

Laksefiske i Sokndalselva 2022 16.juni med Steffen Berntsen

2893
00:08:26
17.06.2022

Laksefiske i Sokndalselva 2022 16.juni med Steffen Berntsen

Назад
Что ищут прямо сейчас на
laksefiske anna maria damm человек за окном винди mancuso Северный поток annman yars si lemhaf ah основы изготовления бижутерии как похудеть быстро kiss scene дубай экспо лунін реал сейви Abgase geo blocking climbing axe лололошку троллят kazbegi рисуем на ткани drum samples rejse